Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Referat 21.05.2026

Deltagere: Stine Schaal-Jensen, Thomas Priskorn, Astrid Hougaard Oue, Rikke Nygaard, Tjalfe Stenild Arnstrup, Mads Kother Sørensen, Frederik Spangsberg Nielsen, René Gyldendahl Christensen, Natasha Sol Bessio Buhl, Bjørn de Place, Hans Christian Blom Salmonsen, Heidi Olsen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

Punkt 1 – Farvel og tak til afgående bestyrelsesmedlemmer

Tårevædet afsked😊

Farvel og tak til Tjalfe, Rikke, Thomas og Frederik.

Punkt 2 – O – Elevråd

Ingen elever, da mødet foregår på Kollerup Kro.

Punkt 3 – Orienteringer

Fra skolens ledelse 

Fagfordeling, førskoler, orange forløb, timefordelingsplan, elevtrivselsmåling 2026 og indsats over 10% fravær

Fagfordelingen er ved at være på plads. 97% af alle lektioner er gået til en lærer/pædagog der har ønsket den. De sidste 3% er fordelt efter fagligt formåen/linjefag.

Førskolerne er begyndt i klasserne i 1. lektion og det går helt fantastisk.

Timefordelingsplan hænger sammen uden de store ændringer fra indeværende år.

Elevtrivselsmålinger er landet. Vi har en øget generel trivsel og ligger helt fantastisk i forhold til andre skoler.

Indsats vedr. elever med mere end 10% fravær, hvor lærerne/pædagogerne kontakter de pågældende forældre. 

I klub/SFO er vi begyndt en arbejde med hvilke Kerneområder der er de mest vigtige. Vi har mange gode bud og skal nu i gang med at vælge de tre vi ønsker at ende med.

Vigtigt at have fokus på de ældste elever i klubben, så vi kan blive bedre til at fastholde dem i fritidstilbuddet.

Opstart Skolestyrken Ledelsen orienterer om opstart

Projektet der omhandler trivsel har haft opstart dags dato, først med elevrådet og derefter med AKT-teamet. Der skal arbejdes med projektet hele næste skoleåret, både i en lille arbejdsgruppe og i den samlede personalegruppe.

Orientering fra ledelse og formand

Forældrehenvendelser

Status fra skolebestyrelsens formand (Stine)

Spørgsmål

Henvendelser fra 4. årgang omkring trivsel mellem eleverne på 4. årgang. Både formanden og ledelsen er omkring de konkrete henvendelser.

Punkt 4 – O – Valg til skolebestyrelsen 2026-27

Resultat fra valget

Evaluering af form

Resultatet blev at 142 stemmer blev afgivet, hvilket svarer til 33,9%.

Vi er nu en fuldtallig bestyrelse med én suppleant. Tillykke til alle.

Måske skal vejledningen gøres bedre og der skal bruges billeder i vejledningen. Den der blev sendt ud, var for upræcist og man skulle langt ind i dokumentet før der var relevant viden om hvordan der skulle stemmes.

Kan vi synliggøre valget mere med plakater af kandidater.

Ledelsen tager kritik af systemet med retur, med ønske om forbedring. Der mangler tydelighed i forhold til hvor man skal logge ind.

Bjørn indkalder de nye bestyrelsesmedlemmer til en drøftelse om hvad arbejdet i skolebestyrelsen indebærer.

Punkt 5 – B – Princip Madkultur

Princip har været omkring medarbejdere, ledelse redegør for deres kommentarer. 

Der er med rødt i dokumentet dels forslag til indsættelse samt til en præcisering.

Der ændres et ord fra sundhedsperspektiv til sundhedsbegreb. 

Herefter godkendes princippet og det gemmes på skolens hjemmeside.

Punkt 6 – B – Princip forældreråd

Udsat fra sidste møde – 

Thomas, Stine og Bjørn har drøftet evt. nyt princip, og hvilke aspekter der kunne være indeholdt i et sådant princip.

Stine har forfattet et udkast, som vi giver feedback på. Vi forudsætter at alle har læst udkast.

Den videre proces besluttes på mødet.

Stine laver forslag til et nyt princip som tages op på mødet efter sommerferien. Bjørn og Natasha vil gerne deltage.

Vigtigt at vi drøfter ting der fylder for hele forældregruppen og ikke ens egen agenda.

Godt at vi indsamlede data fra forældremøderne. Der kom desværre lidt for få input, men vi kan gøre det igen næste år.

Fokus på at Bavnehøjskolen skal blive endnu bedre.

Opfordring til at klæde de nye medlemmer på til at indgå i bestyrelsesmødet.

Punkt 7 – Evt.

Drøftelser om skolens sorgplan.

Tak for dejlig mad på Kollerup Kro 😊