SFO

Ind- og udmeldelse:

Ind- og udmeldelse foregår via den digitale pladsanvisning:

Pladsanvisning.

Bavnehøjskolens SFO deler lokale med den aldersblandede indskoling. Alle lokaler er indrettet til både undervisning og fritid. Derudover bruger vi faglokaler og vores fantastiske udearealer. Her er der både crossbane, legeplads, boldbaner, bålhytte og togvogn indrettet som træværksted. Som noget særligt har vores 3. klasser mulighed for at benytte de samme lokaler som skolens klubtilbud. Se mere info ved linket om klub.

SFO'en har åbent fra kl. 6.30 - 17.00 (fredag til kl. 16.30).

Vi tilbyder morgenmad - havregryn og cornflakes mellem kl. 6.30 og 7.30 - for de børn, der ikke har nået at spise hjemmefra.

Efter endt skoledag er der mulighed for at spise sin medbragte eftermiddagsmad. Vi opfordrer til at børnene får både brød og frugt med, og at det i øvrigt er en sund madpakke, så børnene har energi til resten af dagen.

Hver fredag udgives en ugeplan for den kommende uges SFO aktiviteter. Det kan f.eks. være:

Boldspil inde/ude
Leg og idræt i gymnastiksalen
Kreative værksteder
Udeværksted ved togvognen
Bål
Ture til skoven

Dagen sluttes af med spil, hygge eller en god historie i Skovhuset.

Kontakt og beskeder:

Vi bruger det AULA's komme/gå modul til registrering. Der er her jeres børn ”tjekker ind” i SFO’en om morgenen og hvor de i løbet af eftermiddagen kan markere hvor de opholder sig. Her kan I forældre ligeledes melde jeres barn syg og give besked om ferie m.m. Vær opmærksom på, at beskeder  skal sendes via AULA beskedsystem og ikke via komme/gå modulet.

Telefonnummer til Skovhuset: 2421 1793

Åbningstider i ferier:

Op til hver skoleferie opretter vi ferietilmelding i AULA, som vi beder jer udfylde indenfor svarfristen.
Af hensyn til vores planlægning, er det vigtigt at I kun melder jeres barn til hvis I har behov for pasning.

SFO holder åbent kl. 6.30-17.00 på skolefridage (fredag 16.30).

Der er i Favrskov Kommune vedtaget et antal dage hvor der tilbydes fælles ”feriepasning”:

Den 3., 4. og 5. uge af skolernes sommerferie.
Fredagen efter Kr. Himmelfartsdag.
Dagene mellem jul og nytår. (Juleaften er der ikke mulighed for pasning).

På disse dage tilbydes kun feriepasning i én af områdets SFO´er.