Indsatsområder

På Bavnehøjskolen har vi flere forskellige løbende indsatser af kortere eller længere varighed. Nedenfor findes et kort overblik over de mest relevante indsatser.

Håndtrykket

Et projekt hvor vi løbende har fokus på værdierne; trivsel, dannelse, fællesskab, respekt og læring. Én værdi i én finger i et håndtryk.

Innovationsdidaktik

Med udgangspunkt i leg og kreativitet udvikler børnene modeller og robotter vha. LEGO. Fokusord er problemløsning og kritisk tænkning.

Makerspace

Videreførelse af makerspaces som undervisningslokale og brug af vejledere og elevagenter.

Vores skole, vores ting

Ansvarlighed for egne og andres ting er i fokus. Oprydning, genanvendelse og affaldssortering.

Det Inkluderende fællesskab

Med udgangspunkt i kommunens indsatsområde "Plads til Barndommen", har skolen fokus på fællesskabet i arbejdet med at give alle elever de bedste betingelser for at være en del af fællesskabet.

Den flyvende kuffert

Et projekt der styrker overgangen mellem børnehave og skole. Kufferten er med fra børnehaven og indeholder forskellige materiale til dialog, leg og læring.

Sproget

Ord sætter spor. Et opmærksomhedspunkt omkring det talte sprog.

Det orange forløb

Brobygning mellem de aldersblandede klasser og de traditionelle 3. klasser. De orange elever samles dagligt fra 1. maj og arbejder fagligt og trivselsmæssigt, for at sikre den gode overgang.

Co-teaching

Co-teaching forløb med co-teacher og matematiklærerne på 5. årgang.

Intensive forløb for fagligt udfordrende elever

Herunder læseindsat i dansk og ROS (regnestrategier) i matematik.