Klub og SFO

Princip for Bavnehøjskolens SFO og klub

Formål:

Bavnehøjskolens SFO og klub udøves i overensstemmelse med folkeskoleloven, Favrskov kommunes børne- og unge politik og er omfattet af skolens overordnede målsætning, værdier og øvrige principper.

SFO og klub er en del af Bavnehøjskolen. På Bavnehøjskolen indgår pædagoger og lærere i et ligeværdigt samarbejde, hvor der sikres fælles fokus ud fra et helhedssyn på det enkelte barns udvikling og trivsel. Alle børn bliver set over en hel dag, både i skole og i SFO/klub, hvilket gør at der skabes kontinuitet og en rød tråd i hverdagen for det enkelte barn.

SFO og klub er et tilbud til alle børn, der har behov for et fritidstilbud før og efter skoletid.

• SFO´en er for børn fra 0. klasse til og med 3. klasse.

• Klubben er for børn fra 4. klasse til og med 6. klasse.

• I SFO og klub støttes udviklingen af børnenes kompetencer.

• SFO og klub skal give børnene tryghed og omsorg. Vi ønsker at vægte trivsel, sundhed og bevægelse.

• SFO og klub har fokus på at skabe et inkluderende miljø, der inspirerer til, at børnene kan være igangsættere af lege på egne præmisser både individuelt og i grupper. Det er en pædagogisk opgave at støtte og vejlede børnene i dette.

• I SFO og klub prioriteres et åbent og gensidigt forældresamarbejde højt. Forældre skal føle sig godt informeret om aktiviteter, ture og arrangementer. Forældre skal opleve et godt og åbent samarbejde med personalet om deres barns trivsel. Forældre og personale skal bidrage til god dialog om det enkelte barns behov.

• For medarbejderne i SFO og klub vægtes et tæt samarbejde med både undervisningsdelen og eksterne samarbejdspartnere.

For mere specifikke mål henvises til Mål og indholdsbeskrivelse for Bavnehøj SFO og klub på skolens hjemmeside.

Princip er godkendt i skolebestyrelsen den 4. juni 2019.