Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Princip for underretning af forældrene om elevens udbytte af undervisningen

Bavnehøjskolens princip for orientering af forældrene om elevens udbytte af undervisningen

Formål:

  • At sikre forældrene en løbende og fyldestgørende orientering om deres barns faglige og trivselsmæssige udvikling.

  • At sikre forældrene et grundlag for at bidrage til deres barns læring og trivsel.

Det betyder at:

  • Orienteringen bidrager til, at skolen og forældrene sammen kan forebygge og løse faglige og trivselsmæssige problemer.

  • Orienteringen er medvirkende i forhold til at give forældre og eleven et billede af elevens faglige og sociale udvikling.

  • Orienteringen er medvirkende til at sikre, at alle elever udfordres i forhold til deres niveau og er med til at sikre, at den enkelte elevs udbytte af undervisningen optimeres.

  • Orienteringen kan danne grundlag for skole-hjem-samtalen og indeholder aftaler mellem skolen og forældrene om elevens udvikling.

Skolens ansvar:

  • Skolen tilstræber at give forældrene en løbende og fyldestgørende viden om elevens udvikling 

  • Skolen tilstræber at give forældrene viden om, hvordan de i hjemmet kan støtte deres barns læring.

  • Skolen tilstræber, at orienteringen er med til at give et billede af den enkelte elevs faglige udbytte og trivsel samt af de konkrete mål, der sættes for elevens udvikling.

Forældrenes ansvar:

  • Forældrene tilstræber at have en løbende dialog med deres barn om barnets mål og udbytte af undervisningen.

  • Forældrene følger op på indgåede aftaler om, hvordan de skal støtte deres barns læring.

  • Forældrene tilstræber at holde sig orienteret i forhold til deres barn udbytte af undervisningen. 

Princip godkendt af bestyrelsen den 15. april 2024.