Princip for underretning af forældrene om elevens udbytte af undervisningen

Bavnehøjskolens princip for orientering af forældrene om elevens udbytte af undervisningen

• At sikre forældrene en løbende og fyldestgørende orientering om deres barns faglige og trivselsmæssige udvikling.

• At sikre forældrene et grundlag for at bidrage til deres barns læring og trivsel.

Det betyder at:

• Orienteringen bidrager til, at skolen og forældrene sammen kan forebygge og løse faglige og trivselsmæssige problemer.

• Orienteringen er medvirkende i forhold til at give forældre og eleven et billede af elevens faglige og sociale udvikling.

• Orienteringen er medvirkende til at sikre, at alle elever udfordres i forhold til deres niveau og er med til at sikre, at den enkelte elevs udbytte af undervisningen optimeres.

• Orienteringen kan danne grundlag for skole-hjem-samtalen og indeholder aftaler mellem skolen og forældrene om elevens udvikling.

• Skolen tilstræber at give forældrene en løbende og fyldestgørende viden om elevens udvikling

• Skolen tilstræber at give forældrene viden om, hvordan de i hjemmet kan støtte deres barns læring.

• Skolen tilstræber, at orienteringen er med til at give et billede af den enkelte elevs faglige udbytte og trivsel samt af de konkrete mål, der sættes for elevens udvikling.

• Forældrene tilstræber at have en løbende dialog med deres barn om barnets mål og udbytte af undervisningen.

• Forældrene følger op på indgåede aftaler om, hvordan de skal støtte deres barns læring.

• Forældrene tilstræber at holde sig orienteret i forhold til deres barn udbytte af undervisningen.

Princip godkendt af bestyrelsen den 15. april 2024.