Mellemtrin

Mellemtrinnet på Bavnehøjskolen består af 3. – 6. årgang.  Klasserne samarbejder primært årgangsvis 3. årgang har 27 ugentlige lektioner, og 4. – 6. årgang har 30 ugentlige lektioner.

Skolens værdier respekt, trivsel, dannelse, fællesskab og læring vægtes højt i hverdagen. Med udgangspunkt i disse værdier er skolens vision at være en skole, hvor trivsel og faglig udvikling går hånd og hånd, og hvor hver enkelt elev får mulighed for at udvikle og udnytte sit fulde potentiale.

På mellemtrinnet har vi faste traditioner årligt, bl.a. Byg et hus på alle årgange, Den jyske billedskole på 3. og 5. årgang, Innovationstræf på 5. årgang, Makerspaceforløb fra 4. klasse, Velkomst for 3. årgang og Naturfagsmaraton på 5. årgang.
Vi har et godt samarbejde med flere lokale aktører, bl.a. Den Jyske Håndværkerskole. Her er de rigtig gode til at stille deres lærere og elever til rådighed, når vi er på besøg. Vi har også et godt og konstruktivt samarbejde med tennisklubben, hvor klubben har givet os mulighed for at booke deres baner. Tennisklubben har været villig til at stille deres trænere til rådighed til stor inspiration for såvel børn som idrætslærere.

I løbet af skoleåret har mellemtrinnet temadage, hvor det almindelige skema er brudt op. Disse temadage giver mulighed for fx ekskursioner, en hel dag med fordybelse i ét fag, fx Store Læsedag og ture i lokalområdet. Undervisningen disse dage varetages af mellemtrinnets lærere, men ikke nødvendigvis af klassens egne lærere.

Mellemtrinnets mødetider er:

Mandag-fredag: 8.00-14.00.

Mødetider gældende for 3. årgang:

Mandag, tirsdag og torsdag: 8.00-14.00, onsdag og fredag: 8.00-13.00.